New Beginnings


Jag hade seriösa planer på att starta en helt ny blogg som i olikhet med denna skulle ha ett klart tema: endast hemmapappa-stuff. Men veckorna har gått och jag har inte antecknat särskilt mycket om mitt nuvarande liv. Så jag fortsätter skriva ner mina halvfärdiga betraktelser och flummerier här på samma blogg. Den vill bara inte dö ännu helt enkelt.

En fluga surrar omkring i rummet.

Igår kväll natt steg vi in i ett tomt, svalt och framför allt tyst hus. Tillbaka efter midsommarfirande och sedan sommarhäng med bådas släkter. En vecka som gjorde underverk. Det är alltid lika fascinerande att upptäcka fördelarna med att ta paus från saker och ting. Små avbrott. Och sedan komma tillbaka med perspektiv.

Min läs- och skrivlust har för första gången på mycket länge ökat. Jag har tio inlägg jag kunde servera här på en gång. Men vi tar det lugnt, känner efter, publicerar ett i taget. Låt oss bara slutligen konstatera att livet inte egentligen är så komplicerat.

Solen stod högt på himlen. Kvällen var ung. Han skulle fånga den. Han var äntligen ett med tid och rum.

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

