Tillbaka


Vädret är varmt och fuktigt, lite småmulet. Det finns ingen råkyla eller iskall nordanvind kvar att se upp för. Men det som verkligen ger mig sommarfiilis är att jag fick undan de värsta studierna under detta läsår. Visserligen återstår en hel del, men det är inga omöjliga grejer.

Jag gjorde ett bra beslut då jag stängde ner locket till laptopen  i slutet av april. Gradun försvann ur mitt synfält nästa en hel månad medan jag fajtades mot pedagogiken och vann. Nu när jag återupptagit forskningen märker jag en massa stycken som går att förbättra och förtydliga. Det blir så mycket bättre text helt enkelt. När andra stressmoment för tillfället är borta märker jag hur stor skillnaden är.

Så kort och gott: ta alltid en längre paus från större arbeten. Det ger perspektiv och förbättrar arbetet då du på nytt tar itu med det. Men glöm inte att faktiskt återuppta projektet. Annars går det som med våra ständigt återkommande diskberg. De ligger synliga där men inget händer.

Peace out   Ha en bra dag   Nå, ta en upplyftande hälsning såhär på slutet

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

