Ännu närmare


Nyligen en förmiddag fick jag exakt tio meningar skrivna på fyra timmar. Den sämsta studierelaterade prestation jag fått till stånd på ett bra tag. Orsak: jag hade planerat in att ägna just den dagen åt skrivande. Jag tänkte på allt som ska vara klart till april och gick omedelbart i baklås.

En eftermiddag hade jag bara tänkt laga mat, äta maten och se på tv. I stället skrev jag mängder av text medan maten nästan kallnade. Orsak: jag lade ingen press på mig, utan skrev av ren inspiration. Det var det bästa kapitlet jag hittills fixat på gradun.

Nyss fick jag reda på att jag nästan har skrivit allt som behövs för att komma igenom seminariet. “Ja, för dig jimmy blir det ju inga problem” sade handledaren. Say what?! Jag hade utgått ifrån att producera 25 sidor processkapiteltext, men det räcker alltså med ca 25 sidor totalt, inklusive inledning och teori. Och det råkade jag skriva nästan klart redan i januari. Nu skulle det gälla att lägga energin på att rädda ett sjunkande skepp i skepnaden av en omfattande pedagogisk uppsats.

Plötsligt känns skidresan i helgen mycket mer lockande. Gradusemman kommer att lyckas. Jag skall bevisa att det går att kamma hem 100 studiepoäng på ett år, oavsett om man bor i Karis, väntar barn och har ett socialt liv med vänner och familj.

Piiiz out

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ännu närmare

  1. Tobbe says:

    Heja! Vännerna brukar förstå. Så även denna gång.

  2. jiholm says:

    Goda vänner och svart kaffe är utmärkta allierade! 🙂

Leave a Reply

