Utrensning


Jag är verkligen ingen pedant när det gäller att ha saker omkring mig här hemma. Visst håller jag väl det hyfsat städigt i kök och vardagsrum, men jag sitter sällan med trasa i handen för att gnugga bort en knappt synlig liten fläck nere vid någon golvlist.

Annat är det med datorn. Ack & ve om inte mina flikar stängs då de är klara, eller om lösa dokument ligger kringspridda på skärmen. På samma sätt brukar jag hela tiden gå igenom min inkorg på webmailen och radera meddelanden så fort de inte längre behövs. Inte bara flytta till “raderad-mappen” alltså, utan fullständigt utrensa dem från universum. Poff.

Men så märkte jag idag en mapp där nästan allt finns kvar. Mina egna sända meddelanden på webmailen. Sitsanmälningar från 2012, mail till skolor, muséer, Borgåbladet, Caro, Hanken, Pedagogiska fakulteten, familjemedlemmar, Brages Pressarkiv, riksdagsledamot Adlercreutz, SFP i Sibbo…

Det var nästan lite nostalgiskt trots att mer än vartannat meddelande bara hade rubriken “backupp, “essä”, “möhmöh”, “kan du rätta dehär”, “mööh” eller “adadeseafaaxasd”.

Men all good things come to an end, och större delen av dessa pärlor är nu förintade. Jag har återigen en mapp städad. Oho, klockan är över 12. Dags att ta itu med disken.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

