Papper och långkalsonger


Jag (och säkert ni andra också) har en rent fientlig inställning till papperskrig. Nu menar jag ju inte att blanketter, listor och system i sig är av ondo, men jag kan bli så himla störd på att samma grej kräver fem olika blanketter då det i den bästa av världar kunde skötas med en, eller allra helst noll.

Ni som känner till Unis Flamma vet kanske ännu bättre hur hopplöst det kan kännas. Allt finns nog nånstans där i cyberdjungeln, men inte ska vi ju göra det lätt för studerandena. Fram med egen machete och börja leta.

Jag har nu samlat in tre personers underskrifter på fyra papper samt fyllt i ett eget femte papper som dessutom ska ha en skriftlig rapport bifogad på sig. Denna saliga bunt ska lämnas i samma postlucka men ändå adresseras till två olik… nej, TRE olika personer på lärarutbildningens kansli. Allt detta för några veckors praktik i Karis-Billnäs gymnasium.

Jag är nu i det stadiet på studieåret att jag nästan helst skulle ta blanketterna, vika flygplan av dem, dra mina långkalsonger över huvudet, sätta på Beethovens nionde symfoni och börja kasta flygplanen omkring mig i trapphuset.

Men bara nästan, som tur. Jag ska behärska mig. Jag ska ta tåget in till stan inom kort. där ska jag snällt lämna in mina rapporter och blanketter. Jag ska se det som en julklapp till mitt älskade universitet.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

