Urladdningen


Man ska inte underskatta alla dessa små segrar man vinner då och då. Fira små segrar är som bekant mitt personliga motto. Jag har levt efter det ett bra tag och det känns på allvar som om det är ett fungerande koncept. Som om ens tacksamhetsförmåga (fint begrepp där va?) på något sätt utvecklas. Jag berömmer mig själv sådär i smyg, och upptäcker hur mycket lättare jag ser det fina i andra människor.

En seger jag vann denna vecka var att överleva ett akademiskt forskningsseminarium som gått helt och hållet på finska. Känslan av att frigöra sig från sina ynkliga begränsningar och bara börja prata var ett slags emancipation som kan jämföras med första gången man avfyrar ett stormgevär. Kraftigt, mäktigt, okontrollerat. Nu återstår bara pratiken och lite graduplanering innan jag på allvar tänker ta jul och satsa mer på efterlängtad kvalitetstid med familj och vänner. Jag är nästan halvvägs in i det mest utmanande studieår jag någonsin gett mig in på. And guess what? Jag är inte ens slutkörd ännu. Jag är mer än någonsin övertygad om att jag är på rätt väg och att livet på riktigt bara blir bättre.

Jag har förresten skaffat en ny kostym.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Urladdningen

  1. Storasyster says:

    Känner igen mig i känslan av att i princip ha alldeles för mycket på G, men på något underligt sätt klara av det och till och med njuta av livet! Grattis till den nya kostymen. Kanske den gamla kommer fram nu då du har köpt en ny.

Leave a Reply

