Julfester och höstsummering


Det är som det alltid har varit: julen närmar sig och man börjar bete sig som en telefonsvarare i samtal med andra. “Söndag 13 december? Umm, nä tyvärr. Jag är nog fullbokad då.”

Egentligen har jag noll koll på vad som exakt är inbokat, men visst sjutton var det nånting. Fick så sent som idag inbjudan till ytterligare en julfest, Arbis i Helsingfors. Hade varit lite intressant att mingla där då knappast fler än tre skulle veta varför jag bjöds in. Hursomhelst, kul grej men nej, har inte tid.

Ämnesföreningens fest 19.12 då? Humm… sku vara awesome men inget säkert där heller. Nu på fredag något slags ekonomtillställning på Hanken. Tydligen räcker inte ett tillfälle för denna högskola styrd av herrar i Burberrykalsonger. Sedan personaljulfest med frugans muntra gäng 4.12.

Jag har inte skämtat då jag sagt att denna höst varit fullspikad. Att ständigt välja bort saker man gärna skulle vara med på. Att ständigt skrapa sig i huvudet och välja vem som ska bli lite besviken. Att skaka av sig den känslan och trots allt stå upp för att man är fri att göra sina egna val. Så du som åtminstone sett skymten av mig i höst, congrats. Du betyder nånting.

Glömde jag säga att jag ännu inte hittat min kostym?

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

