Halvvägs


Jonej, inte trillar studiepoängen in utan arbete. Åtminstone beteendevetenskapliga fakulteten håller denna sanning högt. Jag har nu tuggat mig halvvägs igenom föreläsningarna och grupparbetena i ämnesdidaktiken. Gruppdiskussionerna går väl hyfsat bra, men tentläsningen blir alltid trögare då alla facktermer ska översättas från finska. 8 olika kurser bara inom pedagogik. Som gjort för att nånting ska försummas.

Egentligen skulle jag lätt kunna höja mina insatser i pedagogiken om jag bara hade tid. Men nu dras min koncentration till både gradun och strökurser som sakta börjar vara klara. Förhoppningsvis är det mindre att tänka på redan nästa vecka, då min sista tent i biämnet statskunskap med förvaltning är förbi. Sedan våren har jag läst ca 5000 sidor om det, så lite skönt är det nog att ha det undan.

Efter föreläsningarna kommer de fyra monstren sakta krypande:

  1. Alla tenter.
  2. Gradun.
  3. Repetitionsövning med spanarna i Åbolands skärgård.
  4. Grundpraktiken i Botby eller Mattliden (låång väg hemifrån varje morgon)

Så låt hösten gå snabbt. Jag vill se snön falla över Pumpviken. Jag vill se studiepoängen rassla in. Jag vill bara kasta mig under en filt i december och säga: “Nu tar vi paus.”

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

