Where you go, I follow osv


En för mig intressant aspekt under sommaren var att jag var den yngsta arbetstagaren bland mina kolleger. “80-talsfossil” var ett begrepp jag spontant använde under ett samtal, då jag ville påpeka att 80-talister nu “borde” vara vuxna och distanserade från ungdomar. Kollegerna, som var födda typ -87 och -83, försökte kvickt göra en comeback om en 90-talist som mig. Men det visade sig vara en aning svårt.

“ES-jonne” gick inte; det begreppet syftar mestadels på 00-talets snorungar som i stora drivor spelar sin Spotify-playlist från en iPhone utanför den lokala matbutiken. Vi som är födda just kring Berlinmurens fall och Sovjets upplösning kan överlag inte klassas som lika bortskämda, eftersom den tiden innebar stora socioekonomiska utmaningar.

Så vad är typiskt störande med min generation? Bästa förslaget blev något i stil med “du din 90-tals-barytonsrockare-med-fjantig-kalufs”. Till saken hör väl att vi hade hört på The Calling i bilen… Så, åtminstone popkulturen från 90-talet kan med fog hängas ut. Det finns fantastiska listor på prylar och kläder som man faktiskt stolt gick omkring med. Det var larvigt värre, men ack vad man kan sakna det.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

