Zenit


“Sommaren kom och gick” sade någon efter den enda riktigt varma dagen nu i juni. Själv kan jag konstatera att sommaren inte har börjat förrän just idag, medan regnet har smattrat mot rutorna. Orsak: jag har gjort upp planer för höstens studier och kan äntligen ta det lite lugnare på det mentala planet. Visst, hösten kan bli ett inferno, men det är åtminstone inplanerat.

Rutinerna på jobbet börjar äntligen sitta där de ska, och både plats, uppgifter och kolleger faller mig i smaken. Att ens ha ett jobb är ju heller ingen självklarhet i dessa tider, ett faktum som många glömmer. Så nu lagom efter midsommar kan jag äntligen komma ikapp mig själv och åtminstone försöka njuta av den varmaste årstiden dethär vindpiskade landet i norr kan erbjuda.

Som kompensation för min inaktivitet här på bloggen kan jag publicera lite översättningar på min frus spontana ljud som hörs här i tid och otid:

*MJÄääöööårrr…*        Besviken ton, typ som när en motorsåg som stängs av. Besvikelse.

*Ipp!*           När hon överraskas av något kittlande eller vasst.

*Gack!*        Lite som ipp, men mer då det gäller t.ex. kontakt med kalla händer eller då                              man petar henne i nacken.

*Mrröö-rrö-röörr!!!*     Ett envist morrande, ofta med händerna i luften. Uttrycker                                                           frustration i kombination med ett ganska kort tålamod.

*App app!*             En verbal varning efter att jag eller någon annan är på väg att göra nånting som Caro inte uppskattar. Ofta med ett vasst finger i luften.

*Mööh*              Kan betyda precis vad som helst, den enda ledtråden är tonfallet. Forskare världen över jobbar oavbrutet på att kunna definiera och tolka detta läte effektivare.

Det var allt för denna gång. Leve sommaren som knappt har hunnit starta! Amöö Amöö

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

