Det händer igen


Återigen samlades en folkmassa vid mitt hus och skandera “mera på bloggen, mera på bloggen!”
Det var bara att böja sig för det uppretade gruppen och börja tänka ut nästa inlägg. Denna gång med en bild från min arbetsplats i sommar.

image

Ävende de simplaste sommarjobb kan man lära sig massor av, i synnerhet om de har med kundbetjäning av turister att göra. Det är annat att guida vid ett bruk än vid en gråstenskyrka, men beteendemönstren har mycket gemensamt. Folk är på utflykt och på gott humör. Man dricker sitt kaffe i ensamhet då allt är lugnt, med öronen på skaft så att ingen kommer in utan ett välkomnande. Nya rutiner att pränta in, i synnerhet kassan och alarmen.
Men det absolut bästa är tystnaden, lugnet. Jo, jag gillar att underhålla och hålla låda, men samtidigt är tystnaden så utomordentligt skön. Jag kan gå egna rundor och guida för mig själv i huvudet. Jag kan knäppa på kaffet. Jag kan bara vara.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

