Basics


Jag blev otroligt lättad då min fru sade att ungdomssamlingarna i Nickby inte direkt verkar vara något för henne. Annars hade jag nämligen blivit väldigt fundersam angående vår profilering.

Vårt mål under året som gått har varit just det: att skapa så grundläggande koncept att de flesta över 20 års ålder borde kunna dra sånt här själva, var de än är. Okej, vem som helst är i behov av att höra det jag talar om varje dag (tror jag), men själva konceptet skulle tappa sin kraft om inte också det sociala skulle vara riktat åt just yngre, “livligare” personer.

Dessutom känns det som att jag nu har haft möjligheten att skapa den sortens gemenskap som ibland nästan på ett absurt sätt höggs i bitar på grund av konservatism/gamla tankemönster. Smärtsamma processer vars följder dock kommer till nytta senare, bara vi drar lärdomar av dem.

Past is gone. Och vi har rätt att göra allt bättre hela tiden. För dig som inte kommer och lyssnar på mig ikväll: det finns saker du kan och bör ge upp. Den vikigaste saken är just ditt förflutna. De två andra avslöjas ikväll. Även för dig som är 20+. Eller varför inte 40+?

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Basics

  1. jiholm says:

    Uppdatera din blogg!! NUUUU /en otålig fru

Leave a Reply

