Wicked wonderland eller dagens numrerade tankar


1. Såja, sista rummet inrett i och med att sovrummet tömdes på packlådor och sakerna hittade sina platser. Vårt förvaringsutrymme i källaren var sedan tidigare bekant och rymligt, och ännu bättre blev det då jag såg hur mycket space det finns på vinden också.

2. Bilen mår tills vidare bra här. Inget omedelbart behov av motorvärmare i detta väder, men februari-mars är ju som bekant förrädiska månader. Nog ska det väl förr eller senare stå -15 på termomentern en vacker morgon.

3. Jag har nu fördjupat mig en smula i statskunskapens och förvaltningens torra värld och kan konstatera att det ändå är riktigt vettig litteratur emellanåt. Fenomen jag redan känner till får nu äntligen sin rätta etikett på sig, vilket ger en kompletterande känsla. Om jag hade tentat undan eländet redan de första åren på uni hade jag kunnat bli kandidat på 2,5 år. Sug på den.

4. Imorgon kan bli de stora projektens dag. Kursplanering på Arbis i Helsingfors, och kanske också en genomgång av vikariatet i Ekenäs. Lugnet före stormen?

5. Jag satt och läste om neanderthalare och homo habilis vid morgonkaffet. Apkranier och spjutspetsar på löpande band. Plötsligt slog det mig på allvar att jag ju lever i en historisk miljö. Okej, det gör ju alla oavsett, men dethär området i Karis var ju faktiskt inte helt obetydligt en gång i tiden. Grabbe kanal, ett för sin tid väldigt omfattande projekt, innebar att man grävde så mycket att diket ännu finns kvar här brevid vårt hus.
Ännu mer roligt blir det då man inser att samme Nils Grabbe var den man som för kronans räkning tömde Sibbo gamla kyrka på 90% av alla värdeföremål under reformationen. Jag reser alltså i denne mans fotspår. Viborg nästa?

6. Hej Caro!

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

