Karis dag ett


Okej, jag har ju hållit hus här fler än ett dygn redan. Men första nattsömnen fixad efter lite överraskningsbesök, tapas och Robinsontittande igår kväll. Jag steg upp ca 8.30 och trodde jag hade försovit mig.

sömn

Bilden är från mitt Fitbit-armband, som tydligen anser att jag sover väldigt effektivt. Inget nytt i sig, men såhär bra har det inte kännts att vakna på väldigt länge. Man borde egentligen fråga “har du vaknat gott” i stället för “har du sovit gott”.

Kaffet smakar bra, jag fixar rågbröd med Lidls skorpskinka som pålägg. Helt som förr. Skillnaden är att jag kan vandra runt i huset iklädd morgonrock och ha utsikt åt tre olika håll. Jag kollar tågen på vr.fi och inser att jag kan sitta och njuta i vårt nya hem ännu i två timmar.

Kort sagt: Nog ska det gå att leva här nog. Vi är oändligt tacksamma för all hjälp vi har fått. Nu ska vi se om allt verkligen börjar sjunka in så småningom.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

