Gamla minnen, nytt år


Jag var hos Fredde på partey och insåg sådär mitt i allt att det kan ha varit sista gången på ganska länge. Att spontant låna en bil och dra iväg till bekanta (läs: vänner sedan 10-15 år tillbaka i tiden) kommer efter årsskiftet att bli ganska sällsynt.

För övrigt också dags att packa ner mina sista saker i Sibbo, åtminstone det som ska användas i mitt nya liv i Västnyland. Jag går igenom en massa gammalt bråte och minns det ena och det andra. Klockan är 02.51.

I bakgrunden arbetar en stenålders iMac och min lite modernare laptop. Den förstnämnda försöker förtvivlat orka skicka en enda inDesign-fil över till den nya. Den vet att den inte har så länge kvar innan dess tid är slut. Men ett sista nummer Papyrus vill den så gärna hjälpa till med. Jag väntar tålmodigt. Aledes Skyfall spelar sakta i bakgrunden. iMacen kan symbolisera mitt liv hittills. Dags att move on, uppgradera, byta skal. 2015 står ju för dörren.

Mitt nya Fitbit-armband vill att jag ska dricka en liter vatten. Coldplays Viva la Vida tar över som nästa låt. Och sen Timber av radarparet Ke$ha/Pitbull. iMacen fick filen skickad efter ca 10 minuter. Vackert så! WIN_20141229_030628

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

