Hartstikke goed!


Tent i holländska? Ain’t nobody got time for dat! Det var mitt resonemag i oktober då jag såg att provet är 10.12. Glad i hågen valde jag att jobba i högstadiet och ta det helt läsfritt på veckoslutet innan. Hemma hos mor och far med frun.

Sedan inser man att tenten trots allt ska skrivas. Men efter idag kan jag säga att jag är tacksam för att jag tillhör den germanska språkfamiljen. En översättningsuppgift där man fick översätta till svenska. Full med ord och uttryck vi inte gått igenom. Men jag förstod nästan allt. Stackars, stackars finnar som tentade nederländska idag och inte hade läst.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

