Vad är en blogg?


Jag minns mitt första blogginlägg någonsin. Startade bloggen hemma i vardagsrummet år 2009 iklädd mörkblå mogonrock. Orsaken var att fortsätta att öva min skriftliga förmåga i samband med studenten. Syftet med denna blogg per definition är alltså att öva sig på att skriva. Ganska öppet mål faktiskt. And he scores again!

Men samtidigt lite störande; jag vill ju blogga med samma passion som utbytesstuderanden, boxaren, hiphop-stjärnan eller hemmamamman i Sverige. De flesta bloggar är ju vinklade på något tydligt sätt. Och här sitter jag som om det vore 2009 ännu. Visserligen i Tölö, iförd mjukisbyxor.

Jag vill ha en blogg som historiastuderande, en som nygift man, en som pedagogikflummare, en som en minoritet inom en minoritet (Svenskfinland), en som PK-motståndare… Eller så får både jag och du vänja oss vid att ett helt liv ska rymmas på samma plats i cyberrymden. Kanske bäst så, kanske mysigast så.

Kanske jag som 40-åring sitter iklädd långkalsonger och grånande skäggstubb fortsättningsvis skriver om hur jag försöker öva på studenten i modersmål.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

