“Jaha, så du bara skriver uppsatser och kan far på kalja när du vill?”


Arbete vid sidan av studierna har aldrig varit ett “problem” för mig, tvärtom känner jag mig en smula patetisk om jag bara sitter hemma och läser en hel månad. Det börjar liksom gnaga på samvetet: i vilka andra länder har man råd att heltidsstudera egentligen?

Sen kan man ta ett litet jobb till utöver det som skolvärlden erbjuder åt mig, i detta fall 10% anställning med ungdomsarbete. Yes box, också nice.
Sen kan man vara idrottsansvarig i ämnesföreningen, chefredaktör + layoutare för en tidning och utöver det sitta i tre olika styrelser (Historicus, SFP Sibbo, CotN).

Sedan kan man spetsa till det lite genom att studera vid tre olika fakulteter på samma gång (HU historia, Beteendevetenskapliga (pedagogik) samt Soc&Kom (statslära).

Och jo, det medges att studiepoängen inte har trillat in i samhällets ideala takt. Men buhu buhu. Jag tror det finns många som i framtiden kan torka sina tårar med en skapligt lång CV som innehåller mer än bara mekaniskt avklarade studiepoäng. Den gruppen av gurun är min preferensgrupp. Dit vill jag en vacker dag. Med eller utan hjälp av arbete, styrelser eller en blaska som snart ska in till tryckeriet.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

