På eder begäran


En mäktig, skränande hop krävde under veckoslutet att jag skulle göra bot och bättring med mitt bloggande. Denna folkmassa, närmare bsetämt två personer, kanske förtjänar ett inlägg som handlar om just dem.

Den ena har jag känt hela livet, den andra lite under halva livet. Det intressanta är att jag inte förr har analyserat dessa personer på en och samma gång.

Ni är olika som en golfboll och en vitlökspress, men ändå uppvisar ni en hel del likheter. Ni är båda tämligen klarsynta och målmedvetna. Hinder kastas åt sidan eller arbetas bort med sisu utan like. Ni säger båda vad ni tycker så länge ni är i trygg miljö, vilket ger er en ärlig approach.

Ni kan båda välta upp och ner på ett helt landskap om någonting rubbat era cirklar. Ni är skoningslösa motståndare i både spel och gräl, men samtidigt ovärderliga allierade då man som mest behöver hjälp. Ni är en gigantisk del av mitt liv. En del som inte alltid gör det lätt för mej, men gör livet både meningsfullt, intressant och 100% värt att leva.

Bianca och Caro, jag ser fram emot de kommande ca 70 åren (?) med er i mitt liv. Jag är dålig på att skriva såhär om folk, men hoppas ni inser hur bra ni är.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

