Citaten


Läste ett citat. “You know you’re winning when you see you’re being copied (!). So celebrate when being copied. Be great.”

Helt okej säkert, lätt att hålla med. Men jag funderar mera på den som kopierar. Har läst om deppiga mänskor som aldrig slog igenom då de apade sina idoler. De är många. Dom vågade inte fråga sig va de egentligen var bra på, utan kände sig tvungna att ta efter en mer attraktiv stil. Dendär skillnaden mellan att inspireras och att blint följa efter utan att fråga sig ifall det är en bra idé. Men jodå, jag hittade en nytt citat av samme författare: “Better to fail at living your best life, than win at living someone else’s.”

Ibland funderar jag på om jag alls ska lyckas med mina mål i livet. Nej, jag har inga pampiga sådana. Bara att klara mej hyfsat och med god tur hjälpa min omgivning. Egentligen tror jag inte att man helt och hållet kan faila sitt liv. Och redan det är ju en tröst för alla som tycker de nått botten. Såldes, om jag får använda en metafor: räkna inte de pärlor som går i kras utan de du lyckas samla.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment