Jimmy tokhyllar året som gått: “Känns som en bragd”


Dagen då kvällstidningarna skriver “Titta, här är de bästa ögonblicken från det gångna året!”

Dagen då facebook bombarderas med tillbakablickar på depressioner, fester, förlovningar och blandade bilder.

Okej, jag hade faktiskt själv velat skriva på facebook om året som gått. Men här är det lugnare, så här krafsar jag nu ner lite smått & gott.

År 2013 kunde ha börjat så mycket bättre. Jag och Caro låg däckade av feber och spysjuka. Vi orkade lyfta huvudena och viska “titta, jag tror nån sköt en hyfsat stor raket där ute”. Totalt utmattade packade vi väskorna och åkte till Sibbo, och därifrån sedan till flygfältet. Två bleka zombies tog farväl av varandra i Oslo. Glömmer inte dendär hopplösa känslan på en öde tunnelbanestation i Nydalen, Oslo. Bara ett halvår…

Mina studiepoäng var körda i botten, precis som hela jag kände mig. Men studier och arbete får tiden att gå. 50 sp avverkades snabbt på en vår. I maj började allt ljusna på allvar. Prosemi, vårväder, snart är hon tillbaka. Vi planerade för en bra sommar efter Oslokapitlet. I april/maj  tittade vi lite extra i vissa skyltfönster.

I slutet av maj sökte jag efter ett lämpligt tillfälle. På flygfältet kanske? Njae. Ute mitt på fjärden på vattenskotern i solnedgången? Bättre, men tänk om nåndera ringen flyger i plurret? En varm helkväll 19 juni i somriga Hangö med restaurang, kvällsmarknad, seglarmusik, jordgubbar och fantastisk utsikt över öppet hav? Yes box, den tar vi!

Hon sa ja.

Sommarjobbet som guide var bara för prima. Hon klarade sig bra i banken i Ekenäs. Volleyboll på kvällarna. För övrigt lite sämre socialt liv pga udda arbetsturer. Men visst var det en bra sommar!

Hösten går alltid snabbt. Tog itu med kanden. Fick den fixad lagom före jul. För övrigt inte alltför mycket studier.

Ett omtumlande år där man ofta fick piska sig ur bekvämlighetszonen. Och det är ju kul först efteråt. Nu avrundar jag detta år med bastubad och firande. Strunt i att allt inte gick som det skulle år 2013. Om det är något jag älskar, så är det känslan av att få börja om. New blank document. Nu raderar jag det mesta från året som gått. Och sparar det allra bästa i min inbyggda hårddisk. För hette inbyggda hårddisken väl hjärtat? 😉

GOTT NYTT ÅR

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

