Typ halvvägs


Jobbet som guide är ju drömmen för en morgontrött, social  historiestuderande med viss benägenhet att vilja dra sig tillbaka då och då. Precis som i lärarjobbet finns det en hel del pauser att ta varje dag. Ibland lugnt en timme, sedan full rulle. Don’t fight hard, fight smart. Varför slava i stressiga S-market för sämre lön? Bara att fortsätta jobba till sista augusti.

I övrigt kan jag konstatera att mina språkkunskaper varierar från dag till dag. Ibland vrickar jag tungan då jag mitt i allt ska tala finska efter en kvarts babblande med 20 amerikaner. Ibland löper finskan utmärkt då en ensam gubbe slår sig ner och börjar förklara hatet mellan invånarna i Tusby och Järvenpää. Se där, alltid lär man sej nånting nytt.

 

Är ännu smått fascinerad av alla släktingar och vänner som jag träffat den senaste tiden. Bra sommar dethär, trots den vanliga bristen på kvalitetstid. Dags att ta emot nästa busslast vetgiriga turister.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

One Response to Typ halvvägs

  1. I want to make my own website to sell things but I have no idea where to start.. I don’t no what websites to go on, or how much it will be (or if there’s any way i can do it for free?). Can someone give me as much information as possible and a website where i can start please?. I need as much help as possible..

Leave a Reply

