Ja kunnes kohdataan, elämäsi jääköön käsiin Jumalan.


 

En ursprungligen irländsk välsignelse för vägfarare.

Jag hoppas kunna möta en del “vandrare” då jag håller till i St. Sigfrids kapell nu på sommarn. Fördelen med vägkyrkor är just det: dom finns vid vägen, redo att öppna sig för besökaren.

Jag kommer antagligen att göra en del egna små resor inom mig då jag stundvis får sitta för mig själv i en kyrka från 1450-talet. Mest av allt hoppas jag få lugna och öppna samtal med vem som helst, inte bara hastiga rundturer med amerikanska turister (även om dessa är hjärtligt välkomna till Sibbo!).

 

Kyrkgavel

 

250px-Sibbo_gamla_kyrka2

stocken

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

