I had a dream


Drömmar erbjuder ibland alternativa scenarier för verkligheten. Jag har hört om barn som drömt att de cyklat, och sedan kunnat göra det i verkliga livet nästa dag. Vi lär oss då alla tusen tankar manglas omkring i hjärnan nattetid.

I drömmar sätts också ibland moralen på spel. Vi tvingas göra val som känns 100% verkliga. Mitt samvete slås inte av i drömmarna, vilket gör att jag brukar hejda mig och sedan vakna upp. Någon enstaka gång har jag varit både mördare och psykopat utan en tanke på mina handlingars konsekvenser. Jag tror drömmar utgör goda modeller för krissituationer; vårt agerande och mod prövas.

Hur fungerar du som drömmare? Har du ett samvete, eller är dina drömmar en arena för allt det som du aldrig skulle testa på i verkligheten? Det finns inga rätta eller felaktiga svar!

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

