Piskan har talat


Sådärja!

I skrivande stund är klockan 02:32 och jag får äntligen krypa till kojs. Denna vecka har 25-30 timmar gått åt till att skriva på mitt proseminarium. 24 sidor sammanlagt, inklusive 80 fotnoter. Fotnoterna är värst, tro mej. Har i samma veva börjat bekanta mig med Word 2013. Tips: byt inte skrivprogram mitt i.

 

En kurs om nordiska herrgårdar låter onekligen lantligt, idylliskt och… trist. Men hang in there, vi använder facebook under föreläsningarna. Den senaste konversationen urartade i ett planeringsmöte på Memphis (var annars?) där vi kom fram till att undertecknad skriver första episoden avBackstugumorden till nästa nummer av Papyrus. Verkar bli en bisarr 1600-talsstory med inslag av våld, humor och klassiskt snusk. Leve studietiden.

 

Andra iakttagelser här i storstan:

– Kampens automatiska dörrar är äntligen igång igen. Mindre risk att stå och knuffas med barnvagnar och ketchupfläckade hiphoppare i dörröppningen.

– Lidl är fortfarande billigt

– Brages Pressarkiv är ett trevligt litet krypin. Spåra släktingar!

– Dammsugarbristen är akut

– Man kan inte annat än att njuta av vårvädret. Och livet.

– Caro är duktig support då jag ska carry mitt prosemi. Amöhh!

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser, studier, vardag. Bookmark the permalink.

One Response to Piskan har talat

  1. biancaeunice says:

    Dammsugarbristen kan åtgärdas så fort du tar min sugare från garaget. du får ha den iaf till juni. vi kan ju göra en deal: du och benja köper en ny hackman-stekpanna till mig (min hackman hade slitits upp efter er användning) och du får låna min sugare. Bra va!

Leave a Reply

