Piska mig hårt


Det är intressant att iaktta sig själv under stressiga förhållanden. Andningen, oron, kropsspråket, rastlösheten. Allt äter sig in i mig.  Men jag tycker stressen lindras redan då jag vågar erkänna den.

Nöden är uppfinnigarnas moder. De gånger jag överträffat mig själv har nästan alltid bottnat i djupt missnöje med något, eller ett orimligt krav som ställts på mig. Säga vad man vill om piskan, men nog är den ett effektivt redskap. Man får ärr, men de läker och finns kvar som en påminnelse om vad man åstadkommit. Jag tycker mer om att uppmuntra andra än att piska dem, men själv arbetar jag faktiskt bäst med lite hårdare tag.

Nu börjar tiden bli knapp med ett specifikt projekt. Jag är efter. Det är bråttom. Jag räcker inte till som människa helt enkelt. Också en skön sak att erkänna. Så gott folk, nu rensar jag i min kalender och gör många lite besvikna. Det är dags att ro ett riktigt ***skap i land. Ursäkta språket, kan inte låta bli att tycka om vissa folkliga uttryck.

 

Riksarkivet är förresten öppet för allmänheten, och betalas av allmänheten. Då mitt liv lugnar ner sig ska jag börja släktforska just 4 fun. Ha det gott!

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser, studier, vardag. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

