Fredag


Tog en runda längs alla bloggar jag någon gång brukar besöka. Det blev en trevlig start på dagen, och samtidigt en påminnelse om att ni alla finns kvar där nånstans. Jag har inte fått i mig kaffet ännu, så jag känner mig smått frånvarande men samtidigt nöjd över att ta det lugnt.

Själv har jag snart avklarat en kurs som krävde en hel del bloggande om digitalkultur i humaniora. Jag antar att bloggen får finnas kvar efteråt också ifall jag mitt i allt skulle få för mig att blogga lite mer “asiaa”. Det finsk-ugriska ordet asia för mina flummiga tankar till Asien. Vår årsfest i ämnesföreningen har temat (minst) tusen och en natt. Dags för maharadjan Jimijimihumuhumunukunuku att hitta kläder åt sig.

För övrigt är Caro hemma från Oslo en vecka nu, jag ska småningom bege mig västerut på kalas. Sen hem till Sibbo på lördag.

Fick ett bra tips om en avhandling om pressens syn på Sovjet inför vinterkriget. Kanske prosemin också borde få lite mer uppmärksamhet? Den stackaren har suttit tyst och snäll och väntat på mig i ett par veckor nu.

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

