Du är förändrad. Rösten var lugn men samtidigt nyfiken. Spegelbilden satt framlutad vid ett bord och tittade mot mig som om jag var en författare inbjuden till en talkshow på tv.

“Klockan är tre på morgonen och det har varit ett händelserikt dygn”, konstaterade jag en smula nonchalant.

Du ser ut som…vänta, jag har det på tungan. Hoppfull! Det måste det vara! Du ser ljusare på något som plågat dig tror jag.

“Okej, jag erkänner. Jag flyr inte från de problem som återstår, men visst kan jag säga att mycket blir ljusare bara man ger det chansen. Jag menar, hur ofta har jag inte klarat knipan på något sätt?”

Låt det bara inte stanna där. Hänt är hänt, och framtiden ska du inte tänka på. Ta upp en sten, en favoritbok, till och med en dammig nalle från garderoben. Allt som tar dina tankar bort från din oro. Lev nu. Se inte tillbaka. Lev.

“Jag ska väl det. Till och med orden jag skriver här kommer att ha betydelse på något sätt. Eller hur?”

Ja.

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to

  1. erika says:

    Betydelse minsann. Jättebra skrivet!

Leave a Reply

