Kaximus maximus


Den senaste tiden har inneburit en hel del arbete, stress och skoj = ingen tid för sömn och  regelbunden husmanskost. Jag ska i all kaxighet räkna upp tre bragder som uträttats nyligen.

1. League of Legends – Jag spelade Shyvana för första gången och lyckades med många lömska anfall. Inte illa för en som aldrig orkar bry sig om runes, masteries eller sånt. Jag bara spelar och ser vad som händer. Mest kills i mitt lag för en gångs skull.

2. Party-Alias – Som namnet antyder ska det spelas på fester. Jag besökte syrrans randomfest i lördags. Orsaken till att jag sällan spelar Alias är att de bara inte går att vinna över målmedvetna motståndare med modersmålspassion (no offense syster 😉 ). Men det magiska hände. Vi låg under och hade i praktiken bara en teoretisk chans att vinna: att samla tio poäng på 60 sekunder. Medeltalet hade under spelets gång varit ca 5. Men nu hände det alltså: Ica började rabbla på som Mertsi på amfetamin, och till sist fick vi NIO poäng, ett för lite. But hang in there, hon började förklara det sista ordet och alla fick gissa. Efter en massa nervöst, kryptiskt förklarande kunde vi till sist gissa rätt och och vråla YEEEHAAAW. Tio poäng = VICTORY!

3. Sähly – Har ni nånsin känt på er att ni sliter hårt i ett lag som ändå sakta med säkert släpper in fler mål än motståndaren? Jag öste på så all världens men märkte hur vi ändå tappade. Tungt! Med fem minuter kvar av matchen låg vi under med 0-6 som värst. Sedan skedde den osannolika VÄNDNINGEN. Vi slog in ett mål. Och ett till. Hoppet började tina upp mitt frusna sinne. Ett till! En stolpträff! Ett till! Med 0-2 och en minut kvar gav vi allt och gjorde två till. 0-0då vi satte in extratid för att få ett avgörande mål. Jag nappade bollen och närmade mig mitten med mjölksyra i benen. Jag rundade Ilpo med några centimeters marginal, svängde ut åt höger och svepte iväg ett skott mot mål från cirka halva planen. Jag såg hur nätet fladdrade till bakom en seg målvakt vid namn Fredde. Bollen hade letat sig in vid vänstra stolpen! MÅL! VICTORY!

BRAGDGULDET!

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kaximus maximus

  1. Du måste vara strategisk nog att vara på mitt lag! Men nu vann ni ju utan mig.

  2. ica says:

    du e så roli du, Jimmy!

Leave a Reply

