Träning dödar åtminstone skolstress


Sådärja. 7 skoluppgifter gjorda. Det är ett elände att glömma föra kursdagbok. Svårt att minnas vad alla babblade om för en månad sen. Murr.

Igår var jag inte snäll med mej själv. PÅ GRUND AV…slapp attityd till nästa allt och alla kommenderade jag mig själv ut på nasselänk i kallt regn iförd t-skjorta. Efter denna något plågsamma runda for jag direkt till punttis med branbeggr. Det var alltför längesen helt klart. För mycket springande, för lite punttis. Qui bono?

Efter allt motionerande kom jag på att jag på hela dagen bara hade ätit två karelska piroger. Ändå var jag inte farligt hungrig. Men med min metabolism är det inte bra att lämna bort måltider. Fördelen är att träning ger snabba resultat. Nackdelen är att Jimmy inte sitter i gymmet 3 ggr/vecka.

Skolan och hälsan under kontroll. Nu bara bilen i säljskick.

Dagens tre snabba slutsatser:

– skoluppgifter är till för att göras

– skyddsmask tränar syreupptagningen

– jag har varit i bra form någon gång och tänker ta mig till den nivån igen

 

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

4 Responses to Träning dödar åtminstone skolstress

  1. Johanna says:

    Vah, ska du sälja din bil? o.O

  2. jiholm says:

    Joo, gärna före årsskiftet. Flyttar ti stan sen, så ja behöver lite cash mera än en bil 🙂

  3. lillasyster says:

    SKA DU SÄLJA BILEN DIN GALENPANNA!?

Leave a comment