nostalgi?


Man booorde inte skriva om det förflutna. Nu menar jag inte Hitler-Romarriket-Kalla kriget-förflutet, utan det personliga, nästan privata.

Om du bara ger mänskor lite tid, så får du antagligen glimtar av deras tidigare år. Vissa människor har dörren på glänt medan andra har spikat igen den för att minnena gör så ont. Jag har ofta ibillat mig att mitt liv hittills har varit tämligen odramatiskt. The normal guy, liksom.

Men egentligen är vägen kantad med både det ena och det andra. Det sjuka är ju att jag har varit usel på att berätta om mycket, på gott och ont. Jag är fascinerad av livsöden och hur mina vänner/förebilder idag mådde för cirka 10 år sedan. Jag har en del obehandlade upplevelser kvar, och med tiden blir dom så bleka att jag har svårt att minnas allt rätt.

De flesta speciella minnen jag har är helt klart positiva. Det enda som harmar mig är att så mycket lämnades osagt. Jag får väl försöka catcha upp alla från “den gamla goda tiden” och säga åt dom hur mycket de gav mig:)

Sov gott, ni som ska sova.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

