Life is rough so you gotta be tough


Sanskrit är ett urgammalt språk från Indien. Det har intressanta tecken varav det mest (ö)kända kanske är svastikan (lyckosymbol).

Men det är inte det tecknet som fascinerar mig. Det är tecknet för bekymmer. Det är nämligen identiskt med tecknet för ett likbål. Med andra ord: att oroa sig är en  destruktiv vana som tar död på humör, motivation och hela din kreativitet.

Bruce Lee brukade skriva upp all sin oro på ett papper. Sen rev han sönder pappret och brände strimlorna. Det fungerade som en märkbar lättnad. Varför inte pröva? 🙂

En annan metod: ha en tom mugg eller burk på ditt skrivbord. Varje gång du oroar dig för nånting kan du släppa ner en pappersbit, lite sinitarra eller kanske en liten sten. Efter en vecka/månad kan du ta dig en titt på mängden oro du samlat på dig. Detta  fungerar kanske som en väckarklocka för dig: “dääm, jag oroar mig för mycket!”

Min favoritfråga då det skiter sig: “vad vill livet lära mig nu då?”

 

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

