Och denna gång kommer han med kritik


Det är mycket inom kyrkan som borde granskas kritiskt. I något skede övergick folk från en sund attityd till en destruktiv attityd. Århundraden sedan antar jag. Det tycks ibland inte vara accepterat att chilla, hålla sin trut och lyssna på människor innan man vrålar ut något. Gillar många troende vänners inställning på t.ex. facebook. Inget “skrikande” med versaler eller vettlöst argumenterande. Det leder ingenstans!

Folk är EMOT bögar, EMOT islam, EMOT droger men sällan FÖR sin nästa.

Om man verkligen bryr sej om medmänniskor måste man “tune in” på deras frekvens först. Du må vara hur pretentiös och hurtig du vill, men det leder inte till något nytt förrän du ser dig i spegeln och är beredd att lyssna på andra än dig själv.

Jag tillbringar hellre min eftermiddag med en flummig sökare än en rastlös propagandamaskin. Men och jag får välja tar jag kanske båda med mig på samma gång. Dagens tips: lyssna först. Prata sedan.

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser. Bookmark the permalink.

One Response to Och denna gång kommer han med kritik

  1. Julia says:

    Bra skrivet! Jag gillar att läsa din blogg, du tänker innan du skriver 🙂

Leave a Reply

