Milstolpe


That’s it, nu är det planerat. Jag  kommer att bli en smula efter i mina studier. Från och med mars tar jag över flera hissa- och samhällslärakurser i Sibbo gymnasium. Möjligen lite boktenter vid sidan om blir aktuellt, men annars blir det fokus på undervisning och provrättande.

Jag siktade ändå inte på att studera till 100% från start; man vill ju leva ett liv också. Mina grundstudier i hissa (25 sp) är ändå snart klara, vilket känns som att åtminstone nånting är klappat och klart. Dessutom är ju övning i läraryrket precis vad jag eftersträvar, så att missa en sådan här chans kommer inte på fråga. Ska bli skoj att skriva egna prov också.

Sedan till det negativa/utmanande: En stor del av min fritid kommer att gå åt till att förbereda lektioner och läsa vidare på mina egna studier. Det blir nånting helt annat än att bara hoppa in ett par timmar i veckan. Och om ryktena stämmer blir det inte helt friktionsfritt att hålla hissan. Högstadiebeteendet verkar ha trängt sig in i det tidigare så lugna gymnasiet.

Dagens ungdom, håhå jaja.

 

 

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in studier, vardag. Bookmark the permalink.

2 Responses to Milstolpe

  1. 2B says:

    Farbror barbro hehe!

  2. Joey says:

    Du borde ha tagi över dom där kursena medan ja ännu gick där, me tanke på att hissa- o samhällsläralektionena me dig va dom bästa 😉

Leave a Reply

