varför?


Det finns så mycket man borde skriva ner. Så många tankar om livet som dyker upp och inte borde glömmas. Jag tror att människosläktet skulle bli bra mycket klokare om vi satsade några minuter per dag på att skriva om våra egna liv och läsa om andras. Jag tror att bloggar kan fylla en viktig uppgift i vardagen.

Jag funderar på att publicera några slumpmässiga utdrag ur min militärdagbok. Har till min egen tillfredsställelse inte missat en enda dag där. För övrigt rullar livet på i en rätt så stabil takt. Lätt att hänga med, men desto svårare att hitta nya guldgruvor. Jag skulle vilja bli bättre på bl.a. ADB, sport, löpning, språk och – hör och häpna – matlagning!

Känslor är inte att lite på, men de kan vara rätt så givande vissa stunder. Nattens känsla: nostalgi. Red Alert 2, Avril Lavigne och Warcraft III.

Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in Iakttagelser, vardag. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

