Jag kallades Clas idag


Fördömt.

En stor Batman-leksak föll ner från skåpet, rakt på min högra fot. Jag inedde raskt en skenrättegång och dömde plastfiguren till tio skott med luftgeväret.

Ikväll har jag förresten börjat röja i rummet inför flytten upstairs. Alla mina gamla goa skolböcker har packats ner i en låda som jag bar upp till en skrubb. Min högsäng har nedmonterats till priset av en massa mjölksyra och tålamod.

Dessutom hittade jag 40 euro i en kaffeburk som jag fick i studentgåva. Alltid något att fira. Sen har jag suttit bland högsängens kvarlevor och sett på Da Vinci-koden på datorn.

Julmust med toast är ett prima kvällsmål. Nu sitter jag och lyssnar på dansbandsmusik: Streaplers-“Till min kära”. Fy så tantigt/töntigt, men helt svängigt. Jag vill vara din, Margareta. Ni vet, sånt. Och nuu är det december! Skoj

About jiholm

Just another blogger who's trying to figure out this breathtaking thing called Life.
This entry was posted in vardag. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jag kallades Clas idag

  1. 2B says:

    Jag vet inte vad det beror på men alla killar från öbotten o Borgå ville lyssna på vikingarna i armén. Det är faktiskt en stil ja inte kan klara av särskilt länge.

  2. Jimster says:

    En musikstil som bör konsumeras med måtta märker jag, jo.

Leave a Reply

